Celoroční projekt
POZNÁVÁME CHRÁNĚNÁ ÚZEMÍ A OBLASTI OSTRAVSKA
Jednodenní projektové mimoškolní akce konané v průběhu celého školního roku (1x měsíčně)
Školní rok 2013/2014
Třída VII. A a další vybraní žáci II. stupně
Pedagogický dohled Eva Sembolová, Ivana Heiníková
Náplň
· CHKO Poodří (např. PR Kotvice - Studénka, Jistebnické rybníky, NPR Polanecká niva a Polanecký les, apod.)
· PR Štěpán – trasa Děhylov – Ostrava - Martinov
· Muzeum v Ostravě, Opavě
Mezipředmětové vztahy
· Přírodopis, výchova k občanství, český jazyk, matematika
· Průřezová témata – environmentální výchova, výchova demokratického občana, mediální výchova, osobnostní a sociální výchova
Cíle
· Zkoumání přírodních faktů a jejich souvislostí
· Zapojování do aktivit směřujících k šetrnému chování k přírodním systémům, k vlastnímu zdraví i zdraví ostatních lidí
· Poznávání možností rodného města a jeho okolí
· Porozumění souvislostem mezi činnostmi lidí a stavem přírodního a životního prostředí
· Utvoření dovedností vhodně se chovat při kontaktu s objekty či situacemi ovlivňujících životní prostředí lidí
Výstupy
· Besedy, pracovní listy, hodnocení, slohové práce, fotodokumentace
Přínos
· Rozvoj porozumění souvislostem vztahů člověka a životního prostředí
· Přispívá k ochraně životního prostředí
· Umožňuje pochopení souvislostí mezi lokálními a globálními problémy a vlastní odpovědností ve vztazích k prostředí
· Učí komunikovat o problémech životního prostředí, vyjadřovat, racionálně obhajovat a zdůvodňovat své názory a stanoviska
· Přispívá k vnímání života jako nejvyšší hodnoty
· Podněcuje aktivitu, tvořivost, toleranci, vstřícnost a ohleduplnost ve vztahu k prostředí
· Přispívá k utváření zdravého životního stylu, kvalitní trávení volného času, nabídka volnočasových aktivit
· Vede k angažovanosti v řešení problémů
· Vede k vnímavému a citlivému přístupu k přírodě a přírodnímu a kulturnímu dědictví